Algemeen
Hoe kom ik aan inloggegevens voor de beeldbank en de webshop?
Inloggen op onze dealerwebshop kan alleen als je dealer bent. Ben je een bestaande dealer dan heb je als het goed is een mail ontvangen met inloggegevens. Heb je dit bericht gemist? Stuur een mail naar info@quooker.nl dan zorgen wij ervoor dat je snel kunt inloggen.
Heb je wel een account, maar ben je je wachtwoord vergeten? Klik dan hier om je wachtwoord te resetten. Je ontvangt een mail met een resetlink.
Hoe kunnen meerdere personen met verschillende rollen en rechten toegang krijgen tot het Dealerportal?
Het is mogelijk om via een algemeen e-mailadres in te loggen. Dit e-mailadres heeft inzicht in alle onderdelen van het Dealerportal. Wil je graag inloggen met een persoonsgebonden account? Geef de e-mailadressen door aan info@quooker.nl en geef aan welke van onderstaande rollen en rechten van toepassing zijn (meerdere opties mogelijk):
1. Webshop: bestelmogelijkheid
2. Finance: inzicht in facturen en credit
3. Marketing: beeldbank
Hoe kan ik de gegevens van mijn account wijzigen?
Wil je graag het e-mailadres waarmee je inlogt wijzigen of een adreswijziging doorgeven? Neem contact op met info@quooker.nl
Ik wil graag dealer worden met wie kan ik contact opnemen?
Ben jij installateur of keukendealer en wil je graag Quooker dealer worden? Neem dan contact op met één van onze accountmanagers.
Waar vind ik een gebruiksaanwijzing voor mijn Quooker-systeem?
Er wordt een installatiehandleiding met korte gebruiksaanwijzing geleverd in de doos van het Quooker-systeem. Klik hier om naar onze downloadspagina te gaan, in het document 'Tips voor gebruik' vind je meer informatie over jouw Quooker-systeem.
Wat zijn de afmetingen van de Quooker-reservoirs?
PRO3-reservoir (3L kokendwaterreservoir):
Reservoir hoogte: 40 cm
Reservoir diameter: 15 cm
COMBI(+)-reservoir (7L kokendwaterreservoir):
Reservoir hoogte: 47 cm
Reservoir diameter: 20 cm
CUBE (gekoeld waterreservoir):
Reservoir hoogte: 43 cm incl. CO2 cilinder
Reservoir breedte: 30 cm incl. CO2 cilinder
Reservoir diepte: 44 cm
Voor verdere technische specificaties kun je terecht bij 'documentatie'.
Content
Waar kan ik content vinden die wij mogen gebruiken?
Als je met jouw account inlogt op de dealerwebshop kun je bij de menuknop 'beeldbank' content vinden van al onze producten. Deze kun je gemakkelijk downloaden voor eigen gebruik.
Kan ik een Quooker-advertentie op maat laten maken?
Een advertentie op maat voor in de showroom of voor op je website? Dat kan. Er worden standaard templates aangeboden, zodat de Quooker huisstijl wordt behouden. Geef de specificaties, afmetingen en het thema door aan jouw accountmanager, zodat we jou snel kunnen helpen.
Ik zou graag bepaalde documentatie als hardcopy willen hebben, hoe kom ik hieraan?
Wil jij flyers of brochures bestellen? Stuur een mail naar brochures@quooker.nl met de volgende informatie:
-n.a.w. gegevens
-soort documentatie (brochures, prijslijst, flyers, etc.)
-aantal exemplaren
Jouw verzoek wordt binnen twee werkdagen opgepakt en zo snel mogelijk naar je verzonden.
Bestellen, levering & retourneren
Hoe kan ik producten bestellen?
Je kunt alle Quooker producten bestellen via de webshop. Dit is alleen mogelijk wanneer je een Quooker-dealer bent en inloggegevens hebt. Heb je geen logingegevens, maar ben je wel Quooker-dealer? Stuur dan een mail naar info@quooker.nl
Ik heb een onjuist product geleverd gekregen, wat nu?
We vinden het vervelend dat er een onjuist product bij je is geleverd. Meld een retour aan via ons RetourenPortal.
Binnen hoeveel dagen wordt mijn webshop bestelling geleverd?
Je bestelling wordt standaard binnen 2-3 werkdagen geleverd. Het is ook mogelijk om in de checkout te kiezen welke week jij je order geleverd wil hebben.
Zodra jouw bestelling ons magazijn heeft verlaten, ontvang je per e-mail een track & trace code zodat je jouw pakket kunt volgen.
Hoe kan ik producten retourneren?
Klik op onderstaande link om je product voor te melden om het product te retourneren. Op basis van je ordernummer en e-mailadres kan er een retourlabel aangemaakt worden. Volg de stappen in ons Retourenportal.
Wat kan ik doen met de lege CO₂-cilinders?
De CO₂-cilinders zijn eigendom van Quooker B.V. Met het oog op duurzaamheid en kostenbesparing voor de klant zullen lege cilinders worden hergebruikt. De gebruikte lege CO₂-cilinders dienen per set van vier stuks te worden geretourneerd. Retourzendingen die geen complete sets (4 of minder) bevatten worden niet geaccepteerd.
Het is niet toegestaan om CO2-cilinders voor de klant te bestellen. De klant dient zelf één account aan te maken en een bestelling te plaatsen via de webshop.
Je kunt het retourlabel terugvinden achter het verzendlabel op het pakket. Of meldt jouw retour aan via het RetourenPortal.
Service, onderhoud en storingen
Hoe kan ik in contact komen met de serviceafdeling?
Heb je een technische vraag omtrent een storing, defect of onderhoud? Mail dan naar dealerservice@quooker.nl en benoem de volgende informatie:
• Aanvraag voor klant/eigen showroom
• Debiteurnummer
• E-mailadres dealer
• Adresgegevens
• Telefoonnummer
• Email klant
• Serienummer
• Omschrijving probleem
Op deze manier kan onze serviceafdeling jouw vraag snel in behandeling nemen.
Hoe en wanneer moet ik een Quooker-systeem onderhouden?
Een Quooker-kraan heeft geen preventief onderhoud nodig. Op het moment dat de waterstraal minder krachtig wordt, duidt dit op kalkaanslag. Dit is meestal eenvoudig op te lossen door het kraanzeefje (de perlator) van je Quooker-kraan te ontkalken. Op het moment dat de Quooker-kraan, nadat het kraanzeefje is schoongemaakt, nog steeds geen optimale waterstraal geeft, adviseren we je om een onderhoudsbeurt uit te voeren.
Meer informatie over onderhoud, maak gebruik van de Quooker zelfservice tool.
Kan ik een COMBI+ reservoir ombouwen naar een COMBI-reservoir?
Het is mogelijk om een COMBI+ reservoir om te bouwen naar een COMBI reservoir zonder gebruik te maken van een ombouwset. Voor het ombouwen van een COMBI reservoir naar een COMBI+ reservoir is er een ombouwset nodig. De ombouwset is te bestellen via onze webshop.
Waarom knippert het lampje van mijn Quooker-systeem?
Als het lampje van het Quooker-systeem snel knippert, duidt dit op een storing. Het advies is om het reservoir te resetten.
Het Quooker-reservoir is te resetten door de volgende stappen te volgen:
1. Zet het reservoir uit door de rode 'Q' bovenop het reservoir in te drukken.
2. Haal de stekker uit het stopcontact.
3. Haal het plug-stekkertje uit de rode kap aan de achterkant
Doe na 10 seconden het plug-stekkertje weer terug in de kap en plaats de stekker weer terug in het stopcontact. Druk de rode 'Q' in om het reservoir weer aan te zetten.
4. Controleer, wanneer het lampje continue brandt, of er na 25 minuten kokend water uit de kraan komt.
Meer inzicht in jouw storing? Maak dan gebruik van onze Quooker zelfservice.
Mocht de storing zich na een derde poging nog steeds voordoen, neem dan contact op met onze serviceafdeling via dealerservice@quooker.nl. Zorg dat je het serienummer van het reservoir en de kraan bij de hand hebt en kijk goed naar de frequentie van de knipperstoring.
Hoe komt het dat het water uit de Quooker-kraan niet meer kookt/stoomt?
Wanneer er geen kokend water uit de Quooker-kraan meer komt kan dit verschillende oorzaken hebben:
1. De voorraad kokend water is opgebruikt. Bij een PRO 3 reservoir is er een voorraad van 3 liter aanwezig en is het reservoir binnen 10 minuten weer volledig opgewarmd. Bij een COMBI(+)-reservoir is er een voorraad van 7 liter kokend water aanwezig, dit reservoir is binnen 20 minuten weer volledig opgewarmd.
2. Het reservoir is uitgeschakeld. Bij een ingeschakeld reservoir zie je een rood lampje pulseren onder de Q op het deksel. Je schakelt het reservoir in door de rode Q boven op het reservoir in te drukken.
3. Het stekkertje van de kraan is niet aangesloten op het reservoir. Schakel de Quooker eerst uit door de grote Q in te drukken. Controleer of het stekkertje van de kraan op het reservoir is aangesloten. Je kunt dit stekkertje terugvinden aan de achterkant van de rode kap. Zet vervolgens het reservoir weer aan door op de grote Q te drukken.
4. Het reservoir krijgt geen stroom. Controleer de voeding van het reservoir: Check of de stekker goed in het stopcontact zit en of het stopcontact werkt door hier even een ander apparaat op aan te sluiten. Controleer tot slot ook nog de zekering in groepenkast.
5. Er is onderhoud nodig aan het reservoir.
Mocht de oorzaak elders liggen, neem dan contact op met onze serviceafdeling via dealerservice@quooker.nl.
Wat kan ik doen als de hendel van mijn kraan stroef gaat?
Zet de de kraan open (hendel omhoog) en spuit vervolgens de glasreiniger (niet meer dan 2x sprayen) in de opening. Vervolgens breng je de hendel met lichte druk naar beneden en laat je deze van links naar rechts op en neer gaan. Het is belangrijk niet te veel glasreiniger te gebruiken.
Het gebruik van andere schoonmaakmiddelen raden wij ten zeerste af. Deze kunnen de coating van onderdelen en het vet in de kraan, dat ervoor zorgt dat alle onderdelen soepel bewegen, aantasten.
Mocht dit het probleem niet oplossen, neem dan contact op met onze serviceafdeling via dealerservice@quooker.nl.
Mijn Quooker-systeem lekt, wat nu?
Mocht je Quooker-systeem onverhoopt ergens lekken dan adviseren wij je om het Quooker-reservoir middels de aan/uit knop uit te zetten. Laat vervolgens het kokende water uit de tank lopen middels de kokendwaterkraan te openen totdat er koud water uitkomt (koel hierbij wel met wat koud water om schade aan je spoelbak te voorkomen). Draai hierna de inlaatcombinatie dicht. De inlaatcombinatie is het onderdeel met grijze trechter en zit op de koudwaterleiding gemonteerd.
Neem vervolgens contact op met onze serviceafdeling via dealerservice@quooker.nl.
Wat kan ik doen als het water uit de Quooker-kraan spettert?
Een van de veiligheidsmaatregelen van de Quooker-kraan is dat de kokendwaterstraal niet massief is. Hierdoor is de kans op brandwonden erg laag, omdat je je hand op tijd kunt terugtrekken. Wij adviseren om je glas of pan zo dicht mogelijk bij de uitloop van de kraan te houden wanneer je kokend water tapt.
Blijft jouw kraan spetteren? Dan kan het helpen om jouw kraanzeefje (de perlator) te ontkalken. Afhankelijk van de hardheid van het water in jouw regio adviseren wij om dit iedere 6 maanden te controleren.
Mocht bovenstaande de situatie niet verbeteren of ben je van mening dat de kraan nog steeds te erg spettert, neem dan contact op met onze serviceafdeling via dealerservice@quooker.nl.
Energie
Hoeveel water en energie bespaart een Quooker-systeem?
Hoeveel water en energie bespaard wordt met een Quooker-systeem verschilt per situatie en huishouden.
Met behulp van onze bespaarcheck krijg je direct een indicatie wat jouw huishouden verbruikt en wat je met een Quooker-systeem kan besparen.
Doe de bespaarcheck.